Η ιστορία έχει κυκλοφορήσει σε αρκετά blogs εδώ και κάποιες μέρες. Την πρωτοείδα στον Γιώργο Βαρέλογλου, ενώ μετά έκανε ένα μεγαλύτερο post ο Dealsend.
Σύμφωνα με αυτό το Δελτίο Τύπου η νέα ιστοσελίδα που βρίσκεται στη διεύθυνση HOMEWEB.GR επιδοτήθηκε από την Κοινωνία της Πληροφορίας με το ποσό του 1,5 εκατ. Ευρώ, σε ένα σύνολο “επένδυσης” 3 εκατ. Ευρώ.
Μιλάμε για πολλά λεφτά, έτσι?
Τώρα, δεν χρειάζεται να έχεις ιδιαίτερες γνώσεις από Web για να καταλάβεις ότι αυτή την επιδοτούμενη υπηρεσία, o οποιοσδήποτε σοβαρός επιχειρηματίας δεν θα την πλήρωνε για οποιοδήποτε ποσόν. Το site βρωμάει δεκαετία του ’90. Παρόλα αυτά, η Κοινωνία της Πληροφορίας εκτίμησε ότι πρέπει να δώσει ενάμισι εκατομμύριο δικά μας λεφτά.
Όμως, το ότι η ΚτΠ επέλεξε τη συγκεκριμένη επιχειρηματική ιδέα/υλοποίηση ως άξια επένδυσης δεν είναι καθόλου τυχαίο. Αν κάνεις αναζήτηση στη Google για να βρεις το site της ΚτΠ θα βρεθείς με αυτό το αποτέλεσμα.
Είναι λογικό να σκεφτείς “εδώ είμαστε, το πετύχαμε” – όλα δείχνουν τέλεια. Το URL τα inline links, τα πάντα. Όταν κάνεις βέβαια κλικ στο βασικό link βρίσκεσαι σε μια άλλη πραγματικότητα.

Μια ψηφιακή υπηρεσία (λέγε με ΚτΠ) που προσέχει τόσο πολύ την παρουσία της στο web, δεν μπορεί παρά να θαμπωθεί από τη μαγευτική διαδικτυακή παρουσία του Homeweb.gr. Όμως, το θέμα μου είναι άλλο.
Στο post που έκανε ο Dealsend για το θέμα, απάντησε με σχόλιο ο Γιάννης Λάριος που φέρει τον τίτλο “Σύμβουλος του Ειδικού Γραμματέα Ψηφιακού Σχεδιασμού” για την ΚτΠ. Το ότι παρακολουθεί τα blogs και συμμετέχει στο διάλογο είναι εξαιρετικά θετικό. Έχει επίσης και λογαριασμό στο Twitter και εκεί επίσης κάνει ενδιαφέρουσες κατά καιρούς παρεμβάσεις. Και πάμε στην ουσία.
Ο Γ. Λάριος απάντησε στον Dealsend ότι
αυτό που ίσως δεν ξέρεις είναι ότι η Ψηφιακή Στρατηγική εδώ και 2 χρόνια έχει χρηματοδοτήσει μέσω του ΕΠ ΚτΠ Startups ή business plans σε broadband με συνολικό π/υ €44 εκατ. ευρώ με ανοιχτές διαγωνιστικές διαδικασίες κλπ. (αυτό ίσως σου διέφυγε)…
Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι αυτά τα λεφτά δόθηκαν. Όπως επίσης δεν έχω καμία αμφιβολία ότι δόθηκαν σε “επενδύσεις” τύπου Ηomeweb.gr – παρόλο που ο Γ. Λάριος υπόσχεται στο ίδιο σχόλιο ότι κάποιες θα τις δούμε να παρουσιάζονται σε επόμενα Opencoffee.
Σε επόμενα Opencoffee μπορεί να τις δούμε, αλλά στην αγορά δεν πρόκειται να τις δούμε ποτέ να ανταγωνίζονται και να παίρνουν μερίδια. Συνεχίζοντας μάλιστα, στο ίδιο σχόλιο ο Γ. Λάριος, υποστηρίζει ότι
Μερικές δράσεις επίσης (βλέπε GGD) τις θέτει και υπό την αιγίδα της για να τις στηρίξει…
Ό,τι χειρότερο μπορεί να συμβεί σε μια νέα προσπάθεια, είναι να μπει υπό την αιγίδα του (οποιουδήποτε) κρατικού φορέα. Η “αιγίδα” των κρατικών φορέων είναι ο ορισμός της λοβοτομής. Eκεί τελειώνει κάθε προσδοκία για κάτι καλό. Και αν το Opencoffee σήμερα ευημερεί, είναι γιατί δεν πρόλαβε να το αγκαλιάσει καμία ΚτΠ – και ελπίζω δεν θα το κάνει στο μέλλον.

Μπορεί κάποιος να με πει υπερβολικό, αλλά αυτό το έργο το βλέπω 30 χρόνια τώρα και έχει πάντα το ίδιο τέλος. Η Ελλάδα μεγάλωνε πάντα με ένα Homeweb.gr, είτε λέγονταν πορτοκαλοπαραγωγοί, είτε επιδοτούμενα κλωστήρια, είτε ψηφιακές επιδοτήσεις.
Γιατί κανένας γραφειοκράτης δεν θα μπορούσε ποτέ να αξιολογήσει σωστά τι μπορεί να πετύχει στην αγορά και τι όχι. Γιατί αν μπορούσε, θα πήγαινε ο ίδιος στην αγορά να οικονομήσει, δεν θα καθόταν σε μια καρέκλα για ένα μισθό – λέμε τώρα…
Είμαι θυμωμένος.
Η σπατάλη των οικονομικών και άλλων πόρων μας είναι τεράστια και συνεχίζεται απρόσκοπτα, παρόλο που σαν κοινωνία έχουμε διαπιστώσει οριστικά ότι αυτό το μοντέλο δεν τραβάει άλλο. Τι πρέπει να γίνει πλέον?
Γιατί τα “€44 εκατ. ευρώ με ανοιχτές διαγωνιστικές διαδικασίες” δεν τα δίνουν σε υποδομές και μόνον? Είμαστε πλήρεις υποδομών? Οι τηλεπικοινωνίες μας, οι δρόμοι, τα λιμάνια, όλα αυτά που ΠΡΕΠΕΙ να κάνει ένα κράτος για να βοηθήσει την επιχειρηματικότητα έχουν ολοκληρωθεί, ώστε να ρίχνουμε λεφτά και στους επιχειρηματίες?
Γιατί η Κοινωνία της Πληροφορίας δεν αναλαμβάνει να βοηθήσει τους δημόσιους φορείς να ανοίξουν τα Δημόσια Δεδομένα τους για να έχουμε μια έκρηξη επιχειρηματικότητας από τους χιλιάδες πανέξυπνους ψηφιακούς επιχειρηματίες και προγραμματιστές που διαθέτουμε?
Ξέρουμε όλοι γιατί δεν το κάνει. Το κράτος δίνει λεφτά μόνο σε αυτούς που θέλει να εξαγοράσει. Αντί οι νέοι επιχειρηματίες να ανταγωνίζονται μεταξύ τους για το καλύτερο προϊόν, να ανταγωνίζονται για το ποιός θα γυαλίσει καλύτερα στους γραφειοκράτες, ώστε να τον “επιλέξουν” προς επιδότηση.
Θα συμφωνήσω με μια φράση από το σχόλιο του Γ. Λάριου:
Γιατί ευρυζωνικότητα δεν είναι μόνο υποδομές, είναι και ζήτηση είναι και υπηρεσίες.
Πολύ σωστά. Και ο καθένας το μερτικό του.
Το κράτος ας αναλάβει μόνο τις υποδομές. Τα υπόλοιπα είνα για εμάς…
ΥΓ: Τα όσα γράφω για γραφειοκράτες κλπ. δεν αφορούν προσωπικά στον Γ. Λάριο, για τον οποίο έχω ακούσει καλά λόγια παρεμπιπτόντως. Είναι ένα ολόκληρο απρόσωπο σύστημα, που διαχρονικά έχει μάθει έτσι να δουλεύει και πρέπει κάποια στιγμή να ξηλωθεί. Η Γιάννης καταλαβαίνω ότι κάνει τη δουλειά που του ανέθεσαν και μάλιστα αρκετά καλά, αλλά εγώ έχω τις αντιρρήσεις μου επί του έργου που κάνουν όσοι βρίσκονται εκεί διαχρονικά, και όχι προσωπικά για το τι κάνει ο ίδιος.








December 23rd, 2008 at 03:55
Στη θέση σου θα προτιμούσα να διαβάσω πρώτα τις προδιαγραφές του έργου πριν αποφασίσω να κράξω δημόσια την οποιαδήποτε επιχείρηση. Μπορεί να είναι μια αρπαχτή αλλά μπορεί επίσης να είναι ένα σοβαρό project με άθλιο frontend.
December 23rd, 2008 at 04:06
Στο web δεν υπάρχει η έννοια “”σοβαρό project με άθλιο frontend”.
Πέρα από αυτό, μιλάω για μια αρχή λειτουργίας της (επιδοματικής) οικονομίας μας – η οποία έχει αποτύχει παταγωδώς επί 30 χρόνια. Δεν έχω ανάγκη να μελετήσω και αυτές τις προδιαγραφές για να διαπιστώσω αν το μοντέλο αυτό λειτουργεί.
December 23rd, 2008 at 12:22
Που είναι αυτές οι προδιαγραφές του έργου ρε παιδιά; Το έχουμε ανάγκη το γέλιο αυτές τις μέρες.
Σοβαρό project; Που για τις “γεωκωδικοποιημένες πληροφορίες (χάρτες, ξενοδοχεία κ.λπ.) και χρηστικές πληροφορίες (real estate, μικρές αγγελίες κ.λπ.)” όπως αναφέρει στο δελτίο τύπου κάνει μία ΧΑΖΗ χρήση μίας java-based πλατφόρμας ονόματι Cruiser [ κατασκευασμένη από τρίτη εταιρία ] που την φορτώνει κιόλας σε iframe?
Που το πλούσιο ψηφιακό περιεχόμενο της θα είναι [ είμαι 99% σίγουρος ] οι δικές τις παραγωγές; Να τις βράσω… Να βράσω και τυχόν συνεργασίες με Ελληνικά κανάλια. Το streaming feed του Ant1 για WMP πιο γρήγορα πάει…
HitMan’s last blog post..Προσφορά από την Cityhost: 25% έκπτωση / coupon inside!
December 23rd, 2008 at 12:24
Στο web δεν υπάρχει η έννοια “”σοβαρό project με άθλιο frontend”.
Και βέβαια υπάρχει και είναι μάλιστα ένα από τα καλύτερα θέματα προς συζήτηση, aka αν και πόσο το web design έχει την αξία που του προσδίδουν κάποιοι. Κλασσικότερο παράδειγμα όλων είναι το useit του Nielsen το οποίο εικαστικά είναι απαράδεκτο. Άλλο παράδειγμα είναι το eshop.gr. Κι αυτό εικαστικά χάλια αλλά δουλεύει και με το παραπάνω.
Το να γνώριζες τις προδιαγραφές του έργου σίγουρα δεν θα σου έκανε κακό.
December 23rd, 2008 at 12:34
@barack όταν μιλώ για απαράδεκτο frontent εννοώ στο τι πληροφορία (και πόσο καλά δομημένη) περιλαμβάνει, αλλά και τι features προσφέρει στον επισκέπτη του. Δεν μιλώ ποτέ για design το οποίο σπάνια με απασχολεί.
Και σου επαναλαμβάνω ότι η θέση μου είναι πολιτική, θέση αρχών. Δεν είναι δυνατόν κάθε φορά που βγαίνουν τέτοιες “επενδύσεις” στον αέρα να μελετώ προδιαγραφές και μελέτες. Έχουμε και δουλειές να κάνουμε, αλλά έχουμε και μια εμπειρία σε αυτά τα πράγματα η οποία καθοδηγεί την κρίση μας.
@Hitman τι να τις κάνεις τις προδαγραφές? Διάβασες ποτέ τις προδιαγραφές του Twitter, του Facebook ή της Google? Το κάθε προϊόν μιλάει από μόνο του. Ο πελάτης/χρήστης κρίνει την αξία μιας υπηρεσίας όχι ο μελετητής των προδιαγραφών του. Συμφωνώ με την αίσθηση που έχεις για το περιεχόμενο του.
December 23rd, 2008 at 12:34
wow. Mallon prepei na kanoume fund raising stin Ellada
Kali tixi stous dimiourgous.
Sokratis’s last blog post..La Poule Au Pot
December 23rd, 2008 at 14:10
@barak, φίλε τα θες και τα λες; Το eshop έχει μια χαρά λειτουργικό frontend, τρία πουλάκια..
Συμφωνώ σε όλα (ειδικά για τις υποδομές [αρκεί να γίνονται κι αυτές σωστά κάτι για το οποίο να μην είσαι καθόλου σίγουρος]) εκτός από αυτού:
“Γιατί κανένας γραφειοκράτης δεν θα μπορούσε ποτέ να αξιολογήσει σωστά τι μπορεί να πετύχει στην αγορά και τι όχι. Γιατί αν μπορούσε, θα πήγαινε ο ίδιος στην αγορά να οικονομήσει, δεν θα καθόταν σε μια καρέκλα για ένα μισθό – λέμε τώρα…”
δεν είναι δυνατόν να τα λες κι εσύ αυτά. Το θέμα είναι να έχουμε καλούς γραφειοκράτες σε ένα αξιοκρατικό σύστημα. Το πρόβλημα με την ΚτΠ δεν είναι οι γενικές κατευθύνσεις ούτε τα μεμονομένα στελέχη της αλλά η αλληλεπίδραση μεταξύ τους και το τελικό αποτέλεσμα που τελικά τους αδικεί (θα πρέπει όμως να δούμε και αν επαρκούν οι ανθρώπινοι πόροι της ΚτΠ για την δουλειά που της έχει ανατεθεί)
Αυτά τα ολίγα
άντε να δούμε και το ΣΥΖΕΥΞΙΣ να παίζει μόνο του 100% ως το τέλος του 2009, μετά να δωθούν ψηφιακές υπογραφές να γίνουμε Σουηδία
Nikos Kouremenos’s last blog post..Εξελίξεις για τον Αλέξη
December 23rd, 2008 at 15:23
Αγαπητέ Νίκο,
Θα κάνω ένα γενικό σχόλιο:
Σε ευχαριστώ πολύ που ανοίγεις ένα θέμα, που έχει προβληματίσει πολύ εδώ και χρόνια όσους προσπαθούν/με να κάνουν τους κοινοτικούς πόρους να πιάσουν τόπο… Και δεν σου κρύβω ότι αυτό κρύβει πολλές δυσκολίες λόγω πολλών στρεβλώσεων.
Ο συλλογισμός σου σε πολλά σημεία με βρίσκει σύμφωνο… Θέλω όμως να σκεφτείς σε τι σημείο βρέθηκε (σχεδιαστικά εννοώ από την έναρξη του Γ’ ΚΠΣ) αυτό που λέγεται “Κοινωνία της Πληροφορίας” (εδώ δεν θέλω να μιλήσω πολιτικά, άλλωστε δεν είμαι πολιτικός, αλλά καθαρά τεχνοκρατικά…)
Σκέψου λοιπόν ότι όταν άνοιξε αυτό το Πρόγραμμα το 2000 κάποιοι γραφειοκράτες Βρυξελλών και εγχώριοι (πίσω στο 2000 ξαναλέω!) τακτοποίησαν το ΣΥΝΟΛΟ του προϋπολογισμού σε κουτάκια με λεπτομέρεια. Τόσα θα πάνε για broadband infrastructure, τόσα για broadband services, τόσα στη συγεκριμένη δράση, τόσα σε GIS, τόσα σε επιχειρήσεις… Ως σαν να μπορούσαν να μαντέψουν το μέλλον! Και βάλε και έναν ακόμη παραλογισμό! Οι πόροι μοιράστηκαν τότε και σε Υπουργεία!!! (ΧΧΧ εκατ. το Υπουργείο Χ, ΥΥΥ το Υπουργείο Υ).. Τελειωμένα πράγματα δηλαδή….
Σκέψου λοιπόν ότι αυτή η τεράστια και ατελέσφορη διαχειριστική αλυσίδα (που ξαναλέω σχεδιάστηκε λες και θα μπορούσε να προβλέψει το μέλλον) δημιούργησε χιλιάδες στρβλώσεις: Φορείς που ήθελαν αλλά δεν μπορούσαν, γιατί ο κουμπαράς τους τελείωσε…. Άλλοι με “καβαντζωμένους” προϋπολογισμούς απολάμβαναν τις δάφνες τους (μη κάνοντας τίποτα).. Δράσεις που δεν είχαν πια (μετά από χρόνια) μεγάλη αξία, έπρεπε να γίνουν γιατί έτσι συμφωνήθηκε με την κοινότητα. Και πολλά πολλά άλλα που θα μπορούσα να αναλύω ώρες. Το Πρόγραμμα “ΚτΠ” σχεδιαστικώς είχε και έχει δεκάδες τέτοιες στρεβλώσεις, για τις οποίες θα μπορούσα να μιλώ ώρες…
Οποιοδήποτε καρότο ή μαστίγιο, δυστυχώς δεν δουλεύει επαρκώς, γιατί οι πόροι (και το που θα πάνε) τακτοποιήθηκαν εξ’αρχής από τους μάντες! Αν είναι δυνατόν γραφειοκράτες να ορίζουν το μέλλον πόρων για τις ΤΠΕ και μάλιστα σε βάθος χρόνου 8ετίας! (έως το 2008), αντί να αφήνουν σε πολίτες και επιχειρήσεις την πρωτοβουλία. Και όμως…
Όλο αυτό προσπαθούμε να το αλλάξουμε στο ΕΠ “ΨΗφιακή Σύγκλιση”. Δεν θα μπω σε λεπτομέρειες λόγω χώρου. Αλλά θα πώ ότι ΔΕΝ υπάρχουν πια τέτοια κουτάκια. ΔΕΝ υπάρχουν πόροι κατανεμημένοι εξ’ αρχής σε Υπουργεία, ανεξαρτήτως ικανότητας. ΔΕΝ υπάρχουν πόροι που κάποιοι λεν που θα πάνε έως το 2013. ΔΕΝ υπάρχουν προαποφασισμένες δράσεις από κάποιο ψηλό παράθυρο γραφείου. ΔΕΝ υπάρχουν υποσχέσεις προς την κοινότητα, παρά μια ελάχιστη λιτή-δομή που αφήνει μεγάλη ευελιξία δράσεων.
Προάγεται η αρχή της αριστείας. Όποιος μπορεί και θέλει, ας έλθει. Αλλά δεν θα έχει εξασφαλισμένους πόρους εσαεί, αν δεν κάνει τη δουλειά του. Οι ιδέες και οι προτάσεις μπορούν να έρχονται από τα “κάτω” (φορείς, δήμοι κλπ.) Σε λίγες ημέρες θα κάνουμε και μια προσπάθεια για να ανοίξουμε και σε ιδέες από πολίτες.
Και βεβαίως κάνουμε και μια προσπάθεια ώστε να προάγουμε τα 4Δ σε επίπεδο δήμων, ή και κάποιων Υπουργείων. Τόσο ο Ειδικός Γραμματέας Ψηφιακού Σχεδιασμού και βεβαίως προσωπικά είμαι υπέρμαχος υπηρεσιών που χτίζουν πολίτες πάνω σε 4Δ (δες πρόσφατη παρουσίασή μου στο Open Access in Science).
ΥΓ: Επί του προσωπικού, θέλω μόνο να σε ευχαριστήσω γιατί αντιλαμβάνεσαι ότι όλο αυτό που λέγεται “ΚτΠ” είναι ένα τεράστιο και απρόσωπο τέρας, που ταυτίζεται σχεδόν με τη δημόσια διοίκηση. Το γεγονός ότι μερικοί εξ’ ημών προσπαθούμε να βγούμε προς τα έξω για να μιλήσουμε γι’ αυτά τα ζητήματα, είναι πολλές φορές μια “προσωπική” αποστολή απέναντι στην αγάπη μας για την τεχνολογία, μιας και βρεθήκαμε για λίγο σε μια θέση που κάπως μπορεί να συμβάλει στην πρόοδό της.
ΥΓ2: Επιφυλλάσσομαι για απάντηση επί της δράσης των startups μόλις βρω λίγο χρόνο
Ευχαριστώ και πάλι.
Γιάννης Λ.
Yannis Larios’s last blog post..Ξαναθυμήθηκα το BBC Micro του ’82… (που ακόμη έχω κρατήσει!)
December 23rd, 2008 at 15:53
Σωστά αυτά που λες Γιάννη, όμως το 1,5 εκατομμύριο πέταξε. (όπως και αυτά για το cityofathens.gr)
Και μαζί του πετάχτηκαν και όσες προσπάθειες άξιζαν περισσότερα.
Προτού φτιάξουμε τον κόσμο, φτιάχνουμε το σπίτι μας (infosoc.gr)
Φιλικά
ΝΚ
Nikos Kouremenos’s last blog post..Εξελίξεις για τον Αλέξη
December 23rd, 2008 at 17:04
@Γιάννης Λάριος σε ευχαριστώ για την αναλυτική απάντηση. Δεν δυσκολεύομαι να καταλάβω ότι όσα λες (ίσως και περισσότερα) είναι απολύτως αλήθεια. Αυτό που ζητώ είναι: σταματήστε να δίνετε λεφτά σε ιδιωτικές επιχειρηματικές προσπάθειες. Δημιουργείτε νέα εν δυνάμει κρατικοδίαιτα λαμόγια. Δεν αντέχει άλλο η πληγωμένη οικονομία μας τέτοια σπατάλη πόρων. Ρίξτε τα όλα σε υποδομές – μόνο.
@Νίκος Κουρεμένος μπορεί πράγματι να είναι υπερβολική η έκφραση μου γύρω από τους γραφειοκράτες, αλλά δεν αλλάζει η ουσία. Όταν ένας άνθρωπος κάνει καριέρα στο Δημόσιο Τομέα, δεν είναι σε θέση να αξιολογήσει την ανταγωνιστικότητα μιας ιδωτικής προσπάθειας. Είναι αυτονόητο.
Ακόμα και σε παγκόσμιο επίπεδο, τα μεγάλα Venture Capitals στηρίζονται στην αρχή 5 προς1 (ή και 10/1 πολλές φορές). Δηλαδή ξέρουν ότι θα έχουν 5 αποτυχημένες επενδύσεις τις οποίες θα αποσβέσουν με μία επιτυχημένη που θα τους δώσει πίσω κέρδος. Και μιλάμε για τσακάλια της αγοράς, έτσι? Παρόλα αυτά αναγνωρίζουν ότι δεν μπορούν να έχουν καλύτερα ποσοστά επιτυχίας στις επενδύσεις τους.
Αλλά αυτοί ξοδεύουν λεφτά δικά τους, ή των επενδυτών τους. Η ΚτΠ δεν δικαιούται να ξοδεύει ούτε ένα Ευρώ από λεφτά των πολιτών, όταν μάλιστα οι αξιολογήσεις των επενδύσεων είναι τόσο ριψοκίνδυνες…
December 23rd, 2008 at 18:31
Ναι, έχουμε broadband και τι υπηρεσίες έχει να χρησημοποιήσει ο κόσμος? Ίσως να πρέπει να πάει καμιά χρηματοδότηση σε κανένα τράκερ.
December 24th, 2008 at 09:27
Αγαπητέ Νίκο η πρότασή σου για μή χρηματοδότηση ιδιωτικών project είναι μεν λογική αν κάποιος μας κρίνει ως λαμόγια – Έλληνες αλλά παράλογη αν εξασφαλισθούν κριτήρια Ευρωπαίων.
Ξεκινώντας από το επιχείρημά σου ότι τα χρήματα πρέπει να επενδυθούν σε υποδομές για να μην μοιραστούν άδικα σε αποτυχημένες επιχειρήσεις, νομίζω ότι πρέπει να σκεφθούμε πως όσο εύκολο είναι τα λεφτά να πάνε σε ιδιώτες με οσμές σκανδάλων, τόσο πιθανό είναι οι εργολάβοι που θα αναλάβουν τις υποδομές να είναι κρατικοδίαιτοι και μάλιστα οι ίδιοι κρατικοδίαιτοι που εδώ και χρόνια τρώνε με χρυσά κουτάλια.
Με λίγα λόγια το πρόβλημα δεν είναι που θα πάνε οι επενδύσεις αλλά τα κριτήρια!!! Δυστυχώς αυτό είναι το πρόβλημα στην χώρα μας. Τα λαμόγια έχουν την δύναμη να σπαταλήσουν το δημόσιο χρήμα είτε συστήνοντας εταιρείες και startup είτε δουλεύοντας σας εργολάβοι και προμηθευτές του δημοσίου.
Σχετικά με το συγκεκριμένο project που χρηματοδοτήθηκε με τόσα χρήματα, δεν γνωρίζω τις προδιαγραφές και νομίζω ότι δεν μπορούμε να κρίνουμε αν δεν έχουμε διαβάσει το επιχειρηματικό πλάνο.
Όμως αυτό που με ανησυχεί είναι ότι το site όπως είναι προφανές στοχεύει στην Ελληνική αγορά και όχι στην διεθνή (ούτε καν την Ευρωπαϊκή). Τόσα χρήματα για μια ιντερνετική επένδυση που δεν έχει το όραμα να πάρει μερίδια αγοράς έξω από την χώρα μας με κάνει να νιώθω άβολα. Ελπίζω να έχω άδικο και εσύ το ίδιο γιατί έχουμε όλοι ανάγκη από επιτυχημένες προσπάθειες που θα λειτουργήσουν ως πυροφάνι για όσους ονειρεύονται αλλά δεν τολμούν να βγούν στην επιφάνεια της νυχτωμένης Ελληνικής ιντερνετικής επιχειρηματικότητας
Ευχαριστώ για την φιλοξενία και καλές γιορτές
Π Ζαμάνης’s last blog post..Η Apple παρουσιάζει το μικρότερο UMPC στον κόσμο
January 5th, 2009 at 00:25
@Π Ζαμάνης
Με 1,5 εκ. ευρώ οφείλει κανείς να κάνει ένα αξιοπρεπές demo site. Ειδικά αν το βγάζει live (έστω και δοκιμαστικά) και ανακοινώνεται και στον τύπο. Αυτό που βλέπω δύσκολα ξεπερνά την ποιότητα εργασίας κακού φοιτητή που θέλει να περάσει το μάθημα με 5.
Λέτε να έχουμε φτάσει σε τέτοια επίπεδα λαμογιάς!!;; Να μην κάνουν ούτε ένα σωστό site για κάλυψη; Είναι αλήθεια ότι δόθηκε τέτοια επιδότηση; Δεν είδα τον κύριο της ΚτΠ να το διαψεύδει. Όλα τα άλλα λεγόμενά του, σωστά ενδεχομένως, είναι άσχετα με το θέμα.
January 5th, 2009 at 01:06
@Π Ζαμάνης ζητώ συγνώμη για την καθυστερημένη απάντηση.
Για τις “προδιαγραφές” του συγκεκριμένου έργου, έγραψα και αλλού ότι δεν χρειάζεται να τις δω. Μου είναι αδιάφορες. Η αξία μιας υπηρεσίας κρίνεται από τη συμπεριφορά της στον πελάτη/επισκέπτη: εμένα. Πως ξέρουμε ότι η Amazon είναι ένα καταπληκτικό website? πως το ξέρουμε για τη Google ή για το Facebook? Διαβάσαμε πουθενά τις “προδιαγραφές” τους? Αυτά μόνο στην Ελλάδα συζητιούνται.
Όσον αφορά στα λαμόγια που (πράγματι) τρώνε λεφτα και από τα έργα υποδομών, αυτό είναι αλήθεια. Όμως στα έργα υποδομών μπορούμε εύκολα (ως κοινωνία) να συμφωνήσουμε την κάθε δεδομένη στιγμή ποιά είναι η υποδομή που χρειαζόμαστε, και τι αποτέλσμα πρέπει να αποδίδει.
Ξέρουμε για παράδειγμα πως πρέπει να είναι κατασκευασμένη η Αττική Οδός για να είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος. Ξέρουμε (εννοώ σε επιστημονικό επίπεδο) πως πρέπει να κατασκευαστεί η γέφυρα Ρίου – Αντιρίου για να είναι μια σύγχρονη γέφυρα. Όπως επίσης ξέρουμε ότι η πολιτεία πρέπει να γεμίσει την Ελλάδα με οπτική ίνα, και γρήγορη ασύρματη wifi πρόσβαση στο Internet.
Οι υποδομές που απαιτούνται καθώς και οι προδιαγραφές τους είναι πολύ συγκεκριμένες και μπορεί να υπάρξει ένα κοινωνικό consensus επάνω σε αυτές.
Σε ένα επιχειρηματικό πλάνο όμως, ποιός θα κρίνει αν καλύπτει (και μάλιστα επαρκώς) κάποια ανάγκη της αγοράς?.
Πολύ περισσότερο όταν τα επιχειρηματικά σχέδια κρίνονται στην πράξη – στον τρόπο δηλαδή υλοποίησης και διοίκησης μιας εταιρείας. Όταν δηλαδή τα λεφτά του Δημοσίου έχουν πεταχτεί.
Ελπίζω να σε κάλυψα…