Ίσως να μην ενδιαφέρει και πολλούς, αλλά όταν είσαι στο σπίτι σου λες ό,τι θέλεις χωρίς να ρωτάς κανένα.
Νομίζω ότι πρώτη φορά στις εκλογές της τελευταίας 15ετίας βρισκόμαστε με μια τόσο μεγάλη συνειδητοποίηση του κόσμου για την πλήρη απαξίωση και ανικανότητα του πολιτικού συστήματος. Οι φωτιές του καλοκαιριού, μέσα στη μεγάλη συμφορά, έκαναν και ένα καλό: έδειξαν καταφανέστατα την πλήρη διάλυση ενός πολιτικού συστήματος και ενός κρατικού μηχανισμού. Μια διάλυση η οποία είναι μεν διαχρονική, αλλά τα τελευταία χρόνια απλά επιτάθηκε.
Η δική μου λογική λέει ότι, μέσα από τις κάλπες θα βγει ένα τέτοιο μήνυμα που το πολιτικό σύστημα θα αντιληφθεί ότι πρέπει παραχωρήσει τη θέση του σε μια νέα γενιά -όχι μόνο ανθρώπων αλλά- σκεπτικού και φιλοσοφίας. Όμως, δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι θα συμβεί κάτι τέτοιο. Το ενδεχόμενο να έχουμε και πάλι μια νέα κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας (ή με λίγο μικρότερες πιθανότητες ΠΑΣΟΚ) με ποσοστά που δείχνουν ΜΙΑ ΚΑΠΟΙΑ διαμαρτυρία των πολιτών, αλλά χωρίς να έχουν αλλάξει πολύ ουσιαστικά πράγματα, είναι πολύ πιθανό.
Σε αυτή την περίπτωση, η Ελληνική κοινωνία έχει πιάσει τον πάτο του βαρελιού. Οι βαθιές τομές που χρειάζεται το Ελληνικό πολιτικό σύστημα (και η Ελληνική κοινωνία συνολικότερα) δεν μπορούν να περιμένουν να αποτυπωθούν μέχρι τις εκλογές του 2011. Οι εξελίξεις τρέχουν και η Ελλάδα μένει ΔΡΑΜΑΤΙΚΑ πίσω στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ανάπτυξη. Αν ο Έλληνας δεν φωνάξει ΤΩΡΑ ότι πρέπει να αφήσουμε πίσω μας όσα μας κρατούν σταθερά στην τελευταία θέση της (διευρυμένης) Ε.Ε. τότε δεν θα έχουμε δρόμο επιστροφής.
Αν δεν στείλουμε τώρα ισχυρό μήνυμα ότι σιχαθήκαμε το πελατειακό σύστημα του κράτους, τη διαφθορά, την άθλια Παιδεία, το σύστημα “υγείας” Αμαλία Καλυβίνου, την τεχνολογική καθυστέρηση, τους άθλιους “κοινωνικούς φορείς” τύπου ΙΚΑ, την πλήρη έλλειψη κανόνων του παιχνιδιού και διαφάνειας, και το πνίξιμο κάθε καινοτόμας και γνήσιας επιχειρηματικής πρωτοβουλίας από το σύστημα διαπλοκής της εξουσίας με μεγαλοκαρχαρίες, τότε δεν θα το κάνουμε ποτέ. Θα έχουμε χάσει το τραίνο.
Δεν είμαι ο κατάλληλος άνθρωπος να πει σε άλλους τι θα ψηφίσουν. Όμως, για να στείλουμε το σωστό μήνυμα πρέπει να προσέξουμε:
- Ποιό κόμμα θα ψηφίσουμε.
- Ποιούς ανθρώπους θα σταυρώσουμε στο (όποιο) ψηφοδέλτιο επιλέξουμε.
- Το να ψηφίσουμε – το λευκό και η αποχή ενισχύουν την εικόνα ενός πολίτη αδιάφορου.
Αδυνατώ να πιστέψω ότι η στάση ζωής που εκφράζει το κόμμα Καρατζαφέρη θα βρει εκπροσώπηση (και μάλιστα ισχυρή) στην επόμενη Βουλή, ενώ οι πολίτες που έχουν πρωταρχικά στην ατζέντα τους μια κοινωνία ανοιχτή στον κόσμο, ανταγωνιστική και με ματιά στο μέλλον, δεν θα καταφέρουν να εκφραστούν με κάποιο τρόπο και να δώσουν το μήνυμά τους.
Ελπίζω ότι θα έχουμε ευχάριστες εκπλήξεις…
Update: Δεν μπορώ να μην προσθέσω το πόσο πολύ μου άρεσαν
1. Η εξαιρετική παρέμβαση του Γιώργου Κύρτσου στη χθεσινή εκπομπή της Έλλης Στάη. Άψογος…
2. Ο σωστός λόγος του Μίμη ανδρουλάκη σήμερα το πρωϊ σε συνέντευξη με τον Άρη Τόλιο στον 984.
….άσχετα αν δεν θα ψηφίσω τελικά κανένα από τα κόμματα που πρεσβεύουν.







September 5th, 2007 at 14:35
σήμερα παίρνεις άριστα.
September 5th, 2007 at 15:33
yes master
September 5th, 2007 at 15:37
diko exeis to thema einai pws kati vromaei ap’to kefali
September 5th, 2007 at 15:48
Μπααα….
September 5th, 2007 at 15:52
Συμφωνώ μαζί σου. Πες το κόμμα όμως. Λες ευχάριστη έκπληξη. Τι πιστεύεις πως θα μας οδηγήσει σε αυτή την ευχάσριστηση έκπληξη. Δεν γίνεται να λέμε ξανά και ξανά τα ίδια και να μιλάμε για την έκπληξη όταν δεν αναφέρουμε και το κόμμα που θα οδηγήσει σε αυτή, που θα αλλάξει το πολιτικό γίγνεσθαι.
Δεν πάω να σε παγιδεύσω και γι’ αυτό σου λέω πως πιστεύω πως και η ατζέντα του ΚΚΕ οδηγεί θεωρητικά σε μια εσωστρεφής κοινωνία, ενώ δεν πείθομαι από τη ρητορική του Συν. Προσωπικά μου πάνε περισσότερο οι Greek Liberals.
September 5th, 2007 at 16:04
Από το στόμα σου… και στων ψηφοφόρων το αυτί!
September 5th, 2007 at 16:45
Δεν έχω καταλάβει για ποιο ακριβώς λόγο πιστεύετε διάφοροι πως όλο το θέμα εξαντλείται στις εκλογές. Οι εκλογές έχουν τη μικρότερη σημασία. Το μετά είναι που μετράει.
Η μαλακία του έλληνα είναι που περιμένει να αλλάξει τα πάντα με την ελάχιστη δυνατή προσπάθεια, βλέπε ψήφο. Να γίνει δηλαδή η “επανάσταση” μέσα σε μια Κυριακή για να μην κουραζόμαστε και πολύ.
Ας μάθουμε πως υποχρέωση του πολίτη σε μια δημοκρατία είναι η διαρκής συμμετοχή.
September 5th, 2007 at 16:56
“Το ενδεχόμενο να έχουμε και πάλι μια νέα κυβέρνηση Νέας Δημοκρατίας (ή με λίγο μικρότερες πιθανότητες ΠΑΣΟΚ) με ποσοστά που δείχνουν ΜΙΑ ΚΑΠΟΙΑ διαμαρτυρία των πολιτών, αλλά χωρίς να έχουν αλλάξει πολύ ουσιαστικά πράγματα, είναι πολύ πιθανό.
Σε αυτή την περίπτωση, η Ελληνική κοινωνία έχει πιάσει τον πάτο του βαρελιού.”
Υπάρχουν δύο διαφορετικά πράγματα που τα ταυτίζεις για να βγάλεις το συμπέρασμα.
Το ένα είναι αν η ελληνική κοινωνία ζητάει όντως να γίνουν αλλαγές.
Το δεύτερο είναι (αν ισχύει το πρώτο) ο τρόπος που θα γίνουν αυτές.
Για παράδειγμα εγώ συμφωνώ ότι χρειάζονται να γίνουν σημαντικές αλλαγές -όχι απλά συμφωνώ αλλά ΘΕΛΩ- όμως εκτιμώ ρεαλιστικά ότι αυτές θα γίνουν ψηφίζοντας το ένα από τα δύο μεγάλα κόμματα.
Θα έλεγα ότι είναι υπερβολή να θεωρείς ότι η κρίση μου αυτή συνεπάγεται ότι έχω πιάσει τον πάτο του βαρελιού.
September 5th, 2007 at 17:18
Πάνο, εγώ πιστεύω ότι δεν πρόκειται να γίνει απολύτως καμμία αλλαγή αν οι πολίτες δεν δώσουν “με κάποιο τρόπο” την ένδειξη ότι επιθυμούν σφόδρα να υπάρξουν βαθιές τομές.
Δε νομίζω ότι απλά η νίκη ενός μεγάλου κόμματος θα δώσει τέτοιο σήμα.
Χρειάζονται πολύ περισσότερα.
Φυσικά στο τέλος της μέρας, το ένα από τα δύο μεγάλα κόμματα θα πάρει περισσότερες ψήφους και θα μπορεί να αυτοανακηρυχθεί “νικητής” – έστω και αν δεν καταφέρει να κάνει κυβέρνηση.
Ο συνολικός συσχετισμός δυνάμεων όμως (όλων των πολιτικών δυνάμεων – όπως επίσης και η σειρά ανάδειξης βουλευτών), είναι αυτός που θα δώσει τα πραγματικά μηνύματα.
Αυτή είναι η δική μου άποψη…
September 5th, 2007 at 17:33
@vrypan
Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει…
Γιατί να αλλάξουν τα πράγματα λοιπόν ένα από τα δύο μεγάλα κόμματα?
Από το φιλότιμό τους και μόνο? 30 χρόνια τώρα δεν το έκαναν. Μόνο αν χάσουν πραγματικά μπορεί και να αλλάξουν κάτι σε αυτό τον τόπο.
September 5th, 2007 at 17:48
@ Βρυώνη:
μόνο που τα κόμματα είναι πολύ προβληματικά …
>>αυτό που λές θα είχε μια κάποια ισχύ αν τα δεν ήταν γεμάτα ατσιμπαρδέους.. και πως να το πούμε τώρα χωρίς να ενοχλήσουμε… εμμ εχμμ αν δεν είχαν πλέον καταστεί ανίκανα να ακούσουν τον κόσμο.. τότε ίσως να καταλάβαιναν κάτι από τη σειρά ανάδειξης βουλευτών.
διάβασα σε άλλο μπλογκ για το πρόβλημα των ηγετών και των κολάκων που τους περιτριγυρίζουν.
και είναι λάθος αυτό που λές και για τον εξής λόγο: γνωρίζουν πολύ καλύτερα τι συμβαίνει στα κλιμάκιά τους, γνωρίζουν τους κόλακες και τους σκοπούς τους.
τώρα αν δεν μπορούν να ξεφορτωθούν τους κόλακες που το μόνο που ξέρουν είναι να κάνουν κολακείες για να έχουν αξιώματα και διασυνδέσεις που τους εξασφαλίζουν μια εξαιρετικά άνετη ζωή, εύλογο μετά να αναρωτηθεί κανείς πόσα ξέρουν αυτοί οι κόλακες και πόσο λερωμένη έχουν την φωλιά τους όλοι.
και γι’αυτό, αντί το ένα κόμμα να ‘σπιλώνει το άλλο’ καλύτερα θα ήταν να έστρεφε την επιθετικότητά του προς αυτούς τους ενδοκομματικούς που καταστρέφουν την παράταξη.
κι όπως λέει και ο philos ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει.
@Νίκο
don’t call me master, call me faster
September 5th, 2007 at 18:02
@Nikos
Στις εκλογές δηλαδή θα βγουν δύο ειδών συμπεράσματα. Τα άμεσα και τα αυθαίρετα. Τα μεν πρώτα θα δημιουργήσουν κυνέρνηση τα άλλα απλώς θα υπάρχουν για να δικαιολογήσουν κάποιοι την ανεπάρκεια τους ή τη αποτυχία τους.
Τι πάει να πει δίνω ηχηρό μήνυμα όταν στην ουσία δεν αλλάζω τίποτα. Καο 2,9 να παρουν πχ οι οικολόγοι παλι οι κορυφαίοι βουλευτές που είναι να βγουν θα βγουν. Αντε να γίνει μαι έκπληξη και να μείνει εκτός ο Πολύδωρας. Έτσι όμως επιβεβαιώνεται ο δημοκρατικός μας κανόνας.
September 5th, 2007 at 18:22
Αυτήν την έκπληξη θα πρέπει να περιμένουμε καιρό να τη δούμε. Υπουργείο θα αλλάξει ή το πολύ πολύ να γίνει υφυπουργός. Είναι μια από τις κολώνες του Καραμανλή. Έχει κι αυτός το δικό του ενδοκομματικό εχθρικό περιβάλλον. Αυτό έλειπε να αρχίσει να καθαιρεί/αφαιρεί και τις κολώνες που στηρίζουν την σκεπή της πρωθυπουργικής του καριέρας. Τα πάντα ξεκινάνε μέσα από τους ενδοκομματικούς μηχανισμούς. Τι καθόμαστε κι αναρωτιόμαστε γιατί έβαλε τον ένα και τον άλλο στα υπουργεία ο κάθε αρχηγός κόμματος; Το μόνο που θα μπορούσαμε να περιμένουμε είναι το Γιακουμάτο να μένει εκτός -αυτός στηρίζει τους πάντες γιατί τα κατάφερε να μην χρειάζεται καμμιά στήριξη από κανένα. Όλα αυτά βέβαια σε περίπτωση που ο ίδιος ο Πολύδωρας δεν ‘θυσιάσει’ τον εαυτό του για το κόμμα και δεν το προτείνει ο ίδιος στον Καραμανλή ή δεν του το καταστήσει σαφές με κάποιο τρόπο πως “δεν πειράζει αν δεν συμμετέχει θα ήθελε ένα διάλειμμα, να δώσει και σε άλλους ευκαιρίες κλπ κλπ” Πάντως επουδενί λόγω δεν θα μείνει εκτός σαν ‘τιμωρία’.
September 5th, 2007 at 18:24
και για να μην σας τα πρήζω boys, τελευταίο σχόλιο να προσθέσω περί Γιακουμάτου πως είναι ένας κομματικά βολεμένος Κεφαλονίτης που δεν τον ενδιαφέρει το υπουργιλίκι και τόσο.
September 5th, 2007 at 22:11
Διακρίνω κάποια σιγουριά ότι θα βγει ξανά ο Καραμανλής και οι… κολώνες του;
Μπα!..
Μετά το σοκ της αποθέωσης του κράτους – ντοβλέτι, μάλλον οι Έλληνες αρχίζουν και σκέφτονται πιο ρεαλιστικά…
Και πιο ευρωπαϊκά. Το μπλοκ ΝΔ – Χριστόδουλος – ΚΚΕ – ΛΑ.Ο.Σ. αρχίζει και τρίζει επικίνδυνα, παιδιά.
Η καταφανής ανικανότητα, ηπατριδοκαπηλεία και η οπισθοδρόμηση δεν αποτελούν ελκυστικό πακέτο για τους 500.000 νέους ψηφοφόρους που – κατά τη γνώμη μου – θα κρίνουν το αποτέλεσμα.
September 5th, 2007 at 22:36
Ελπίζω ότι ο Leon θα αποδειχθεί σωστός στις εκτιμήσεις του…
September 6th, 2007 at 01:46
γιατί εγώ δεν το ελπίζω; μόνο που εγώ συνάμα ελπίζω οι στόκοι του ΠΑΣΟΚ και τα λαμόγια του να πάρουν τα παπούτσια στο χέρι, πάνε χεράκι χεράκι αυτές οι ελπίδες. σαν τις Σουλιώτισες.
September 6th, 2007 at 01:47
τι είπα η γυναίκα…. με εμπνέετε.
September 6th, 2007 at 09:51
Συμφωνω 100% με την αποψη του ”alitovios”. Οι εκλογές πρέπει να είναι αφετηρία καλών και όχι πανάκεια.
Η δράση μας ως ενεργοί πολίτες δεν πρέπει να εξαντλείται σε μια ψήφο κάθε 4 χρόνια.Αυτό είναι ψευδαίσθηση Δημοκρατίας,ειδικά όταν ο δικοματισμός ως καθαρά Αμερικανικό πρότυπο (βλ. ρεπουμπλικάνοι- δημοκρατικοί)
έχει καταπιεί κάθε υγιή και φιλότιμη φωνή και προσπάθεια των δημιουργικών και Δημοκρατικών δυνάμεων αυτής της χώρας.Οι εναπομείναντες σκεπτόμενοι πολίτες απομονώνονται και εξασθενούν μη μπορώντας να εκφραστούν-ακουστούν ή να βρουν εκφραστές των απόψεων και θέσεών τους.
Έτσι οδηγούμαστε σε μια νεοεποχίτικη χούντα όπου “όποιιος δεν είναι μαζί μας είναι εναντίον μας” εννοώντας ότι όποιος δεν έχει πρόσβαση στα αειθαλή και κατεστημένα πολιτικά μετερίζια (Ν.Δ.,ΠΑΣΟΚ αλλά και ΚΚΕ,ΣΥΝ που απλώς φροντίζουν να μαζεύουν τις ψήφους που σε άλλη περίπτωση θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν και να γίνουν επικίνδυνες για το Σύστημα, ενώ τώρα είναι απλώς ”χαμένες” μιας και τα στελέχη τους είναι κι αυτοί “ακόλουθοι” του Συστήματος) , θεωρείται ”εχθρός” της Δημοκρατίας και ”επικίνδυνος” με ”ακραίες θέσεις και τάσεις” (βλ. Κρατζαφέρη)
Για να μη παρεξηγηθώ, τελειώνω λέγοντας ότι σ’ αυτές τις εκλογές πρέπει όπως είπαν πολλοί παραπάνω και χαίρομαι γι αυτό, να μπουν όσο γίνεται περισσότερα μικρά κόμματα στη βουλή, περιορίζοντας ταυτόχρονα την παντοδυναμία των ”δεινοσαύρων” της πολιτικής ζωής του τόπου.
Θα επανέλθω….
September 6th, 2007 at 11:23
Να το πάμε λίγο πιο βαθειά, παιδιά;
Σε γενικές γραμμές βλέπω κι εδώ ότι οι πιο πολλοί συμφωνούμε, καταφερόμαστε κατά των¨”λαμόγιων” του ενός ή του άλλου κόμματος, για τα χάλια του άθλιου κράτους – (“πελάτες μου!” ) – για το δικομματισμό, για την αρτηριοσκλύρηνση των αριστερών κομμάτων, για το τυχοδιωχτικό λαϊκισμό του ΛΑ.Ο.Σ. κλπ…
Κατά τη γνώμη μου δε φταίει τόσο αυτό που αποκαλούμε “πολιτικό σύστημα”.
Αυτό το προσδιορίζουμε εμείς, οι ψηφοφόροι, οι πολίτες.
Κι έχουμε αυτό που τελικά θέλει ο λαός.
Πόσοι δεν συνωστίζονται στα πολιτικά γραφεία για ένα διορισμό; Πόσοι δεν επιλύουν τα μικρά η μεγάλα προβληματάκια τους λαδώνοντας τον κατάλληλο γραφειοκράτη αυτού του κρατικού μηχανισμού; Πόσοι δεν καταφέρονται κάθε μέρα και δεν φτύνουν εκεί που μετά πρόθυμα πηγαίνουν και φιλάνε νομίζοντας ότι έτσι εξυπηρετούν τον εαυτό τους ή τη φαμίλια τους;
Δυστυχώς εξελισσόμαστε πολύ αργά σαν κοινωνία και αυτό είναι το πρόβλημα. Και συμφωνώ με τον Nikos που προτείνει να “σταυρώσουμε” νέα πρόσωπα και σύγχρονα μυαλά, ό,τι κι αν ψηφίσει καθένας μας, είτε από παράδοση, είτε από πεποίθηση. Τουλάχιστον να μαυρίσουμε τα “λαμόγια” και τους παραδοσιακούς “φαφλατάδες” και να ενθαρρύνουμε νέους και ικανούς ανθρώπους να πλησιάσουν ξανά την πολιτική.
Το χρειαζόμαστε… Κι ας σοβαρευτούμε: Στις μέρες μας δεν κρίνονται κοσμοθεωρίες στις εκλογές. Κρίνεται η ικανότητα ενός λαού να αφομοιώσει τη νέα εποχή.
September 6th, 2007 at 11:50
Γεια σου faster!!. Να βγούμε για κανα καφέ!
September 6th, 2007 at 12:18
Τώρα δηλαδή το πήγαμε πιο ”βαθειά”? Πιο μπροστά θα το πηγαίναμε αν καταλαβαίναμε ότι ειναι ψευδαίσθηση να ΝΟΜΙΖΟΥΜΕ ΌΤΙ ΕΜΕΙΣ ΣΑ ΛΑΟΣ ”ΕΧΟΥΜΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ”. Είναι τόσο έντεχνα και πανούργα φτιαγμένο το Σύστημα φίλε που έχει πείσει τους πάντες ότι ο δυτικός πολιτισμός είναι η έκφραση της ελευθερίας και Δημοκρατίας, ενώ στην ουσία μόνο η λέξη ”Δημοκρατία”είναι κοινή στις μέρες μας με την αντίστοιχη έννοια που είχε στο φυσικό της χώρο και λίκνο, την αρχαία Ελλάδα.
Δυστυχώς , δε μπορούμε να ξυπνήσουμε αν δε καταλάβουμε πρώτα ότι κοιμόμαστε…
Νέα πρόσωπα και ”σύγχρονα μυαλά” γαλουχημένα στην νεοεποχολαγνεία του στιλ ”κοιτάμε μπροστά” απλά θα αποτελειώσουν τον ετοιμόρροπο κόσμο μας.
Γεια να πας μπροστά πρέπει να ξέρεις ποιος είσαι, από που έρχεσαι, τι κουβαλάς, τι οφείλεις στους προηγούμενους,στον εαυτό σου, στους επόμενους και πάνω απ΄ όλα στο Δημιουργό σου. Αλλιώς το ”μπροστά” γίνεται ”βαθειά” .
Και ο νοών νοείτω.
September 6th, 2007 at 12:20
Δυστυχως οι Ελληνες ψηφιζουν ακομα συμφωνα με το κομμα που ψηφιζει ο πατερας τους (γιατι εχει γνωστους και θα τους βολεψει σε καμια δουλιτσα), συμφωνα με την εικονα(καλο παιδι φαινεται αυτο!) και οχι συμφωνα με τα αποτελεσματα ή τις ενεργειες των ανθρωπων που ειχαν και εχουν την εξουσια!Πως ν’αλλαξουν τα πραγματα ετσι;
Αλλα παλι ποιο κομμα να ψηφισεις, που ολοι οταν παρουν καρεκλα μαλλον θα γινουν χειροτεροι;
Το καλυτερο θα ηταν να μη μπορε να μενει ενα κομμα στην εξουσια πανω απο 4 χρονια!
September 6th, 2007 at 12:59
Εννοείται πως τίποτα δεν τελειώνει όταν κλείσουν οι κάλπες κι όταν βγει η νέα κυβέρνηση και πρόκειται όντως περί ψευδαίσθησης της Δημοκρατίας κάτι τέτοιες αντιλήψεις. Ο Καρατζαφέρης είναι γραφικός, ποιος θα πάει να τον ψηφίσει; Θα βρεθούνε δυστυχώς ψηφοφόροι και γι’αυτόν μόνο εύχομαι να μην είναι νέοι άνθρωποι! Μερικές αντιλήψεις και μερικές τάσεις στο ΛΑΟΣ είναι πολύ σημαντικές όμως να ακουστούν. ΟΙ ίδιοι γελοιοποιούνται όμως. Τα δύο μεγάλα κόμματα είναι σοβαρά κι έχουν κρατήσει ψηλά τον πήχυ μην λέμε μαλακίες τώρα. Πάλι καλά γιατί θα είχαμε γεμίσει ψώνια.
Πάω για ψώνια.
September 6th, 2007 at 14:56
…Πάλι καλά που δε πάθαμε και τίποτα!! (το ξέρεις το ανέκδοτο ή να στο πω?)
September 6th, 2007 at 16:01
μα πρέπει να παθαίνουμε για να μαθαίνουμε. το ανέκδοτο προέρχεται από παθήματα ή από μαθήματα; μα μπορεί να συγκριθεί το αξιοθαύμαστο δυναμικό των δύο μεγάλων κομμάτων με αυτό των μικρότερων; ο καφές που έλεγες θα είναι ελληνικός να δούμε και τα μελλούμενα ή θα είναι εσπρέσσο και θα μας φέρει υπερένταση στα καλά καθούμενα;
September 6th, 2007 at 18:14
Φίλε ORFEAS και στην αρχαιότητα η Δημοκρατία κάπως έτσι λειτουργούσε, για να μην πω χειρότερα (Αδράνεια του λαού, Περικλείς, Σκύθες χωροφύλακες, λαϊκιστές που καταδίκαζαν το Σωκράτη κλπ)… Μην βαυκαλιζόμαστε ότι τότε όλα ήταν τέλεια, το αντίθετο μάλιστα και αν αμφιβάλλεις διάβασε Θουκιδίδη.
Κατά τη γνώμη μου το δίλημμα σήμερα είναι: Δυτικός Πολιτισμός ή Ανατολή;
Η Ελλάδα έχει το δραματικό προνόμιο να βρίσκεται στη μέση αυτής της σύγκρουσης. Απ’ τη μια η ανατολίτικη μοιρολατρεία και το κράτος – δοβλέτι και από την άλλη η Ευρωπαϊκή Ένωση, η βίωση μιας στρεβλής νεωτερικότητας μέσα από συγκρούσεις, αγώνες, αίμα και θυσίες που δυστυχώς πλήρωσαν οι παπούδες κι οι πατεράδες μας.
Σήμερα τι πρέπει να κάνουμε;
Να κλαίμε για την παγκοσμιοποίηση που σαρώνει τον πλανήτη μας κολλημένοι στην οπτασία της “ψωροκώσταινας”;
Ή να προχωρήσουμε ελπίζοντας ότι το μέλλον της γνώσης ανοίγεται μπροστά μας και μας περιμένει – κι εμάς – να το διαμορφώσουμε ανάλογα με τις δυνατότητες που έχουμε;
Η επίκαιρη τραγωδία που βιώσαμε στην Ηλεία έδειξε και τα όρια αυτού του διλήμματος: Στην Ιερή Ολυμπία ξεμασκαρεύτηκε όλη η υποκριτική λατρεία με την οποία περιβάλλουμε – υποτίθεται – την ιστορία μας και τον τόπο μας… Κάηκαν παρέα με τα πανέμορφα δέντρα του Κρόνιου Λόφου και τα τελευταία ίχνη σεβασμού που κάποιοι – λίγοι μάλλον – τρέφαμε για την Ιστορία μας… Κι έπειτα μας φταίει η Ρεπούση!..
September 6th, 2007 at 20:45
τα παντα αλλαζουν και ολα μενουν τα ιδια. η ελλαδα ειναι καταδικασμενη γιατι κατοικειται απο ελληνες σαν και σας και μενα και ολους τους αλλους που πιστευουν οτι η γ..κοινοβουλευτικη δημοκρατια του κωλου που εχουμε αφηνει περιθωρια αλλαγων. αντε καληνυχτα, βαρεθηκα τις μαλακιες. παρακολουθειστε το debate οι βαρεμενοι…
September 7th, 2007 at 00:08
αυτός ο Leon με έκανε κι εμένα να πω από μέσα περίπου ό,τι είπε ο bers. βαρέθηκα τις μαλακίες τις δικές μου τις δικές του και των υπολοίπων. μήπως είσαι ΠΑΣΟΚ βρε Leon; γιατί βρε Leon; το μέλλον της γνώσης; για πες μας για το μέλλον της γνώσης. τι είναι αυτό; τρώγεται; με το συμπάθειο δηλαδή, έχουμε λύσει όλα τα υπόλοιπα για να πάμε προς το μέλλον της γνώσης; κάτι μου λέει πως οι πόρτες είναι ανοιχτές αλλά τα σκυλιά δεν είναι δεμένα.
(τςςς τι είπα πάλι) ΔΟΞΑΣΤΕ ΜΕ.
September 7th, 2007 at 10:41
Τα βλέπεις Leon? Αυτά παθαίνει κανείς όταν αμπελοφιλοσοφεί. ‘Οταν λες π.χ. ότι ”η σημερινή Δημοκρατία δε διαφέρει απ’αυτή της αρχαίας Ελλάδας” επειδή και καλά διάβασες Θουκιδίδη (ή τον άλλο πεσιμιστή τον Ηρόδοτο, που τον κάναν και ”πατέρα” της ιστορίας-τους βόλεψε βλέπεις), ή όταν λες ότι η Ελλάδα πρέπει να διαλέξει ανάμεσα στη μοιρολατρεία και την αλαζονία, ή όταν αναφέρεσαι σε ”εποχή της γνώσης” (γνώση είναι και η πυρηνική βόμβα), τότε πως να μη σε κράξουν?
Δε συμφωνώ βέβαια με τη στάση του bers, γιατί αυτό ακριβώς είναι ο σκοπός του Συστήματος, η απαξίωση των πολιτών και η μη ενασχόλησή τους με τα κοινά ώστε να ολοκληρωθεί το ”Σχέδιο” που είναι η επιβολή παγκόσμιας χούντας όπου η εξουσία θα απορρέει απο 1 και μόνο κέντρο (Panx Evreoamericana – βλ. σιωνισμός, ιλουμινάτι κτλ) .
Προτιμώ να διαλέγομαι με ανθρώπους σαν και σένα που έχουν άποψη, έστω κι αν -κατά τη γνώμη μου- είναι λανθασμένη.
Αν θες να καταλάβεις κάποια πράγματα για το πως λειτουργούσε η πραγματική Δημοκρατία στην αρχαία Ελλάδα, διάβασε ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ. Αθηναίων Πολιτεία. Αυτός δεν ήταν απλώς ένας υποκειμενικός γραφιάς όπως ο Θουκ. Ήταν Ο Σοφός!
Όσον αφορά τη σύγχρονη εποχή, που μας ενδιαφέρει και άμεσα άλλωστε, αυτό που είπες είναι ψευτοδίλημμα. Η Ελλάδα κατά τη διάρκεια όλης της τεράστιας Ιστορίας της, έδειχνε πάντα το δρόμο στους υπόλοιπους, δεν τους ακολουθούσε σε αδιέξοδα. Αν κάτι δε μας έλειψε ποτέ, αυτό είναι το ”Πνεύμα”. Ακόμα και σήμερα που μας έχει καταλάβει η απαισιοδοξία, η μοιρολατρεία και η νοοτροπία της ”ψωροκώσταινας” και της ”Ελλαδίτσας”, εξάγουμε πολιτισμό, (βλ. Ολυμπιακοί Αγώνες, ανθρωπιστικές αποστολές βοήθειας , επιστήμονες παγκοσμίως καταξιωμένοι, ανθρωπιά στους μετανάστες, και πάρα πολλά άλλα.) . Επίσης το Πνεύμα μας συνοδεύεται και από πρακτική ικανότητα και δυνατότητες σε όλους τους τομείς (βλ. Εθνική ποδοσφαίρου, μπάσκετ, στοίβο, αθλητισμό γενικά, όπου αναλογικά του πληθυσμού μας κατατασσόμαστε οι ικανότεροι παγκοσμίως!!!) . Η οικονομία μας και το βιοτικό μας επίπεδο παρά την ανικανότητα των περισσότερων για να μη πω όλων των μεταπολεμικών κυβερνήσεων είναι σε αρκετά καλό επίπεδο σχετικά και βρισκόμαστε σε διαρκώς αυξανόμενο ρυθμό ανάπτυξης. Αυτό που σήμερα μας λείπει είναι ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ. Κι αυτό γιατί κάποια γεγονότα και καταστάσεις στο μεταβυζαντινό παρελθόν μας τη στέρησαν, σε συνδιασμό με τη ΘΕΛΗΣΗ κάποιων σκοτεινών κύκλων να μας ”βγάλουν από τη μέση” ακριβώς επειδή το πνεύμα μας αντιτίθεται στα άκρως επικίνδυνα για τον πλανήτη σχέδιά τους.
Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι δεν έχουμε κι εμείς τις ευθύνες μας, ή ότι είμαστε τέλειοι. Κάθε άλλο. Η παρακμή βρήκε έδαφος να προσχωρήσει στα εδάφη μας λόγω της ασυνεννοησίας και του εγωισμού που διακατέχει σχεδόν όλους τους Έλληνες. Είναι η Αχίλλειος πτέρνα αυτού του Έθνους.
Αγαπητή faster, δεν είναι κακό αν ο Leon είναι ΠΑΣΟΚ, ή κάτι άλλο. Προς Θεού, αν το πάρουμε έτσι δε θα βγάλουμε ποτέ άκρη. Καθένας θα υποστηρίζει το δικό του και θα κατηγορεί όλα τα άλλα, απορώντας ”γιατί υπάρχουν τα άλλα, αφού το δικό μου είναι το σωστό! ” . ‘Ισα-ίσα η διαφωνία και η διαφορετικότητα είναι δείγμα υγιούς Δημοκρατίας και πρέπει να υπάρχει.
Κακό είναι όμως να οδεύουμε ως πρόβατα επί σφαγήν σε μια ”νέα εποχή” που κανένας μας τελικά δε ξέρει τι σημαίνει ακριβώς, από ποιους επιβάλλεται και ποιοι θα είναι οι κανόνες της ”Παγκοσμιοποίησης”, που παπαγαλίζουμε όλοι μας και της ”Παγκόσμιας Διακυβέρνησης” (όπως επί λεξει ειχε πει ο Γιωργάκης Παπανδρέου ότι ” ο πλανήτης χρειάζεται” σε παλαιότερη συνέντευξή του στην ΕΤ-3).
Η εποχή της Γνώσης θα μου πεις… ο άνθρωπος έφτασε σε σημείο να προσπαθεί να μάθει τα πάντα γύρω του ,αγνοώντας ότι το μόνο που είναι τελικά χρήσιμο και ωφέλιμο για τον ίδιο είναι να γνωρίσει τον εαυτό του.Την αφετηρία του και τον προορισμό του. Το Δημιουργό του και Δημιουργό των Πάντων… Και να σκεφτεί κανείς ότι όλες οι απαντήσεις βρίσκονται μέσα μας σ’ αυτό που άλλοι ονομάζουν ”πίσω μέρος του εγκεφάλου” και άλλοι Ψυχή!!
Φίλε Leon, καλή η γνώση, πιο καλή όμως είναι η χρήσιμη Γνώση…Άλλωστε γνώση και πίστη χωρίς Αγάπη είναι μαχαίρι στα χέρια σχιζοφρενούς δολοφόνου….
Συγνώμη αν σας κούρασα. Με Αγάπη, Ορφέας (ο αμαρτωλός)
September 7th, 2007 at 11:13
ORFEAS δεν μιλησα για απαξιωση του πολιτη-αλλωστε τετοια εννοια δεν παρεπιδημει ιδιαιτερως στην Ελλαδα-, αλλα για απαξια των ελληνων πολιτικων και του ηλιθιου συστηματος διακυβερνησης που εχει επιβληθει ανωθεν, με την συμφωνη γνωμη της πλειοψηφιας των βλακων. τωρα, ολα τα αλλα που λες, περι εθνους, πρωτοποριας παντοτινης των ελληνων στο πνευμα (εδω κατουρηθηκα απο τα γελια, νασαι καλα), παρακμης κλπ. δεν ξερω, καπου μου μυριζει οτο φλερταρεις με αυτα που λενε οι του ΛΑΟΣ και μαλλον δεν εχει νοημα να σχολιασω, απεχουμε παρασαγγας ιδεολογικα…
September 7th, 2007 at 11:17
ΓΙΑ FASTER: ΤΟ ΑΝΕΚΔΟΤΟ ΕΧΕΙ ΠΛΑΚΑ, ΘΕΣ ΝΑ ΣΤΟ ΠΩ? ΕΣΥ ΠΙΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟ. ΕΓΩ ΘΑ ΠΙΩ ΚΑΝΑ ΤΣΙΠΟΥΡΑΚΙ ΜΑΛΛΟΝ…
Υ.Γ: ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΚΑΦΕΤΖΟΥΔΕΣ ΟΜΩΣ…
September 7th, 2007 at 11:49
Φίλε bers, δε μίλησες, ΕΔΕΙΞΕΣ απαξίωση μ΄αυτά που είπες.
Και συγνώμη δηλαδή που διαφωνούμε. Όσο για τα γέλια και τα υπόλοιπα… τι να σου πω. Ευτυχώς υπάρχουν τα πάμπερς για ενήλικες. Στη τελική δε μίλησα για ” παντοτινή πρωτοπορία των Ελλήνων”. Μη μου βάζεις λόγια που δεν είπα. Τώρα όσον αφορά το Ελληνικό πνεύμα, ε τι να πω, πρέπει να είσαι ο μόνος παγκοσμίως που το αμφισβητεί…
Πάντως εγώ δεν ήθελα να σε θίξω, και χαίρομαι που έστω και μ΄αυτό τον τρόπο έδειξες ευαισθησία για τη θέση σου για τα κοινά. Μόνο -ΑΝ θες άκουσέ με- πρέπει να μειώσεις λίγο τον εγωϊσμό και την ευθιξία σου.
Όσο για το ΛΑ.ΟΣ. που είπες, έχει πολλές σωστές και ενδιαφέρουσες απόψεις, άσχετα αν μερικά στελέχη του είναι λίγο γραφικά. Από μικρό κι από τρελό μαθαίνεις την αλήθεια.
Και σου μιλάει ένας πρώην θερμός ΠΑΣΟΚτζής. (του 81-95 οπότε έφυγε ο Ανδρέας). Τουλάχιστον ο πρόεδρός του είναι πανέξυπνος και αυτοδημιούργητος (σανοπώλη πατέρα στη Νίκαια είχε) και όχι κληρονόμος της εξουσίας όπως οι άλλοι.Λένε αυτόν βασιλόφρονα και δε κοιτάνε τις βασιλικές δυναστείες των δήθεν “δημοκρατικών” -παγκοσμίως.
Αυτό βέβαια δε μου προσάπτει καμία ταμπέλα, ούτε και με καθιστά οπαδό οποιουδήποτε κόμματος.(Σε προλαβαίνω)
Υπάρχουν πάρα πολλά που με βρίσκουν αντίθετο σε όλα τα κόματα. Έχω όμως την άποψη ότι όσο περισσότρα μικρά κόματα μπουν στη βουλή, τόσο το καλύτερο. (βλ. προηγ. καταχωρήσεις μου)
September 7th, 2007 at 13:00
Όχι σεντόνια Όχι ιαχές Σε Σχόλια Και Μπλογκς – Κρατήστε Τις Απόψεις Σύντομες.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΠΛΟΓΚΙΣΜΟΥ
ΥΓ. τώρα με ένα κουβά νες φραπέ κι αν θα συνέλθω από τον ταραγμένο ύπνο που μου προκάλεσε το debate που δεν είδα.
September 7th, 2007 at 13:13
Με συγχωρείτε αλλά αν δεν μπορούμε να κάνουμε μια συζήτηση χωρίς προκατάληψη και απαξίωση για την άποψη του συνομιλητή μας, τότε μάλλον χάνουμε την ώρα μας.
bers και faster:
Αν δεν μπορείτε να αντικρούσετε απόψεις, τότε τι νόημα έχει να καταφεύγετε σε απαξιωτικές εκφράσεις και βρισιές;
Κι αν είμαι ΠΑΣΟΚ… μη με φοβάστε!
…Αν και θεωρώ ότι ποτέ μου δεν παντρεύτηκα κανένα κόμμα – άλλο τι επιλέγω κάθε φορά να ψηφίσω, περισσότερο με ενδιαφέρουν οι τάσεις που διαμορφώνονται σε ένα πολιτικό χώρο κάθε φορα.
ORFEAS:
Κάποιοι μπορεί να κατουριούνται από τα γέλια με αυτά που λες εσύ ή εγώ αλλά δεν είναι αυτό το σημαντικό. Το σημαντικό πιστεύω είναι ότι μέσα από την παράθεση απόψεων δημόσια, πάντοτε κάτι βγαίνει, κάτι συζητείται και κάπου όλοι μας προβληματιζόμαστε – αν δεν έχουμε παρωπίδες φυσικά.
Κι εγώ όντως προβληματίζομαι με αυτά που παραθέτεις σε ότι αφορά τη γνώση. Πράγματι υπάρχει καλή και κακή γνώση. Για να υπάρξουν όμως η καλή και η κακή, πρέπει να υπάρχει πρώτα η γνώση έτσι δεν είναι; Πρώτα υπάρχει και μετά τη βαφτίζουμε, την αφορίζουμε, την καταγγέλλουμε κλπ.
Και για να υπάρχει η γνώση, πρέπει να την παράγουμε. Κι εδώ συμφωνούμε, όντως το ελληνικό πνεύμα διαχρονικά έχει επηρρεάσει σημαντικά τον παγκόσμιο πολιτισμό – κυρίως το δυτικό – αλλά ας μην τα παραλέμε κιόλας… Μη φτάνουμε στο άλλο άκρο. Και κυρίως ας μη φοβόμαστε. Φοβόμαστε το μέλλον κι ο φόβος μας κάνει να θέλουμε να κλειστούμε στο καβούκι μας.
“Όπισθεν ολοταχώς!” Εκραύγασε ο Χριστόδουλος πριν από μερικά χρόνια, έντρομος ως φαίνεται από τις παγκόσμιες αλλαγές.
Αν δεν φοβηθούμε και συμμετέχουμε σε αυτό που ούτως ή άλλως προχωράει παγκόσμια, τότε φίλε ORFEAS ίσως μπορέσουμε να το κατευθύνουμε θετικά. Και εδώ αυτό που εκρποσωπούμε εμείς οι Έλληνες – το Πνεύμα και ο Πολιτισμός – μπορεί να είναι ένα καθοριστικό όπλο.
Τώρα όσον αφορά τα κόμματα, ΠΑΣΟΚ, ΛΑΟΣ, ΚΚΕ κλπ, ικαθένας μπορεί να έχει την προτίμησή του τι σημασία έχει βρε παιδιά; Για όνομα του θεού!..
September 7th, 2007 at 13:17
απαξιωτικές εκφράσεις και βρισιές; okay, αν είναι έτσι τις κατευθύναμε και προς τους εαυτούς μας, οπότε το λιγότερο που θα έπρεπε να καταλάβεις είναι πως δεν το κάναμε για να σου επιτεθούμε, όρεξη που είχαμε ή τουλάχιστον είχα. κι έχω. και θα έχω.
peace
September 7th, 2007 at 13:58
Εντάξει φίλε Leon, χαίρομαι που συνεννοούμαστε. Απλά να διευκρινίσω κάτι: Δε φοβόμαστε το μέλλον, ίσα ίσα, το προσδοκούμε.(πληθυντικός γιατί πιστεύω ότι πολλοί συμφωνούν μαζί μου). Αυτό που πρέπει οπωσδήποτε να προσέξουμε είναι να μη βάλουμε στο πηδάλιο ανθρώπους που οι παρωπίδες που φοράνε τους επιτρέπουν να βλέπουν μόνο ”μπροστά”. Πρέπει – και θα επιμένω σ’ αυτό- να κοιτάμε και πίσω, γιατί η ιστορία διδάσκει και επαναλαμβάνεται, αλλά και πάνω, σε ανώτερες σφαίρες νόησης, ύπαρξης και Θεώρησης.
Προσοχή στη θολοκουλτούρα,ε?
Ο έχων ώτα ακούειν ακουέτω ( πω πω θα μας κράξουν πάλι…)
Τα λέμε!
September 7th, 2007 at 14:12
Α, και άσε τι έλεγε ο Χριστόδουλος. Γι αυτό ο κόσμος έχει κόψει πέρα από την απαραίτητη κατά τη γνώμη μου θρησκευτικότητα, που πάντα στήριζε τον Άνθρωπο σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης και σε όλες τις χρονικές περιόδους της ανθρωπότητας.Πόσο μάλλον η Ορθοδοξία που κηρύττει στην ουσία Αγάπη – άσχετα αν πάρα πολλόι εκπρόσωποί της στις μέρες μας αποδεικνύονται ανάξιοι γι αυτό το λειτούργημα. Αυτό όμως είναι ανθρώπινη αδυναμία και όχι ”ελάττωμα” της υπέροχης κατά το δόγμα θρησκείας μας. ΑΝ θες τη γνώμη μου για την εκκλησία βλέπε προηγούμενη καταχώρησή μου στο προηγούμενο blog ” 1 ψήφο στο βιντεάκι (και όχι μόνο)”
September 7th, 2007 at 16:03
φιλε ORFEAS: οπως πολυ σωστα μαντεψα, απεχουμε παρασαγγας. παμπερς ε; μπα, προτιμω τα babylino, τα θυμαται κανεις;
LEON: δεν προσπαθω ποτε να αντικρουσω αποψεις παντελως ανοικειες σε μενα. ο καθεις και πανω του.
Ερρωσθε
September 7th, 2007 at 16:48
bers:
Δεν προσπαθείς γιατί δεν μπορείς;
Έτσι όμως δε θα μάθεις ποτέ βρε παιδί μου… Προσπάθησε λιγάκι…
September 7th, 2007 at 20:05
Πάντως εμένα ο bers μου έκανε καλό: έμαθα το ”παρασαγγας”. Τελικά όσο ζεις μαθαίνεις
September 8th, 2007 at 14:38
στον Μπαμπινιώτη (οχι και ιδιαιτερα προσφιλης σς μενα, αλλα δεν υπαρχουν και πολλα λεξικα) βλέπω:
παρασάγγης (ο) αρχαίο μέτρο μήκους των Περσών, ίσο περίπου με 5.243 μέτρα.
απέχω παρασάγγας έχω τεράστια διαφορά, βρίσκομαι πολύ μακριά.
Leon: δεν ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ να προσπαθω βρε παιδι μου…πρεπει να βαθμονομεις το τι μπορεις και το τι πρεπει να κανεις…
υγιαινετε ολοι σας